Het Experience Center
Wie de modellen van Metalura in het echt wil ervaren is van harte welkom in Alblasserdam in het volledig vernieuwde Experience Center. De inspirerende ruimte is in 2021 volledig opnieuw ingericht en uitgebreid met de complete collectie van Metalura. Ook is er de mogelijkheid om in de fabriek van Metalura binnen te kijken en te zien hoe de producten worden geproduceerd.
Het centrale aanspreekpunt in het Experience Center is Marco Leeuwestein. Marco zorgt ervoor dat alles er spik en span bij staat en hij heeft kennis van alle producten van Metalura. Samen met een collega heeft hij de ruimte ingericht volgens de laatste trends.
“Het Experience Center is echt een bron van inspiratie. We passen periodiek de styling aan, zodat er voor bezoekers steeds weer verrassende elementen zijn. Nieuwe ontwikkelingen, kleuren, vernieuwende materialen en de inrichting staan centraal.
We blikken vooruit op de trends van morgen en adviseren hierin, legt Marco uit.” “Met onze nieuwe opstellingen kan de bezoeker zich ook heel goed verplaatsen in hoe het bij hem of haar thuis eruit zou zien. Naast visualiseren, kun je het hier ook echt ervaren. Je kunt in onze tuinkamers zitten, alles aanraken en voelen hoe prettig balkonbeglazing opent en sluit. Ook laten we verschillende kleuren en coatings zien.” Maar het Experience Center biedt meer. Er is volgens Marco iedere keer weer iets nieuws te beleven in het Experience Center. “Bezoekers hebben ook de mogelijkheid om de werkplaats te bezoeken en vanuit het personeelsrestaurant is er ook een doorkijk naar de fabriek. Buiten kunnen klanten zien hoe het materiaal in de verschillende weersomstandigheden tot zijn recht komt en wat bijvoorbeeld een windscherm doet met de wind op je terras. We hebben twee mooie terrassen gecreëerd met onze windschermen.”
Ook de showtuin van Metalura is zeer de moeite waard
“Bij al onze producten kunnen we goed de technische details laten zien.” Metalura heeft voor balkonbeglazing verschillende opstellingen gemaakt om de mogelijkheden uit te kunnen leggen. “Er is een balkon gerealiseerd, waar getoond wordt hoe balkonglas op een balustrade werkt en welke keuzes daarin mogelijk zijn. Zo ontstaat een realistische ervaring. We kunnen onze bezoekers het complete plaatje bieden, waarin ook de technische details besproken kunnen worden en waarmee ze goed geïnformeerd en geïnspireerd naar huis gaan."
"Metalura heeft ook een nieuwe configurator ontwikkeld met veel meer mogelijkheden. “Op de nieuwe screens kunnen we bezoekers direct laten zien hoe een product er bij hen thuis uit komt te zien. Tijdens een adviesgesprek kunnen we de wensen van de klant bespreken en die ook direct visualiseren op een scherm. Ook kunnen we een richtprijs geven of een offerte opstellen op basis van die visualisatie. Alles geheel vrijblijvend.” In het Experience Center is er over elke opstelling nagedacht. De ruimte oogt als een compact geheel met geborgenheid en kwaliteit.
“De manier waarop we onze klanten advies geven, met persoonlijke aandacht, maakt ook onderdeel uit van de algehele experience. We nemen echt de tijd voor onze klanten.” Wat een groot voordeel is dat het Experience Center van Metalura ook aan de kantoren en de fabriek gevestigd is. Alle disciplines bevinden zich bij elkaar op één locatie. “Daardoor kunnen we bij een gesprek, bijvoorbeeld voor een tuinkamer of balkonbeglazing, er een engineer bij betrekken als er meer technische vragen zijn. Of met bezoekers een rondleiding door de fabriek doen. Dat is een van de redenen dat Metalura in Nederland maar één Experience Center heeft. Als er vragen zijn, kunnen die direct beantwoord worden.” Het Experience Center is vrij te bezoeken en op afspraak. Als er vooraf een afspraak wordt gemaakt met een projectadviseur is er direct de mogelijkheid om een gericht adviesgesprek te voeren. “We voorzien onze bezoekers altijd van een hapje en een drankje en we geven een goodie bag mee naar huis.”
Het Experience Center is zes dagen per week geopend, goed bereikbaar, ligt nabij de A15 en heeft voldoende gratis parkeergelegenheid.