Metalura_Annemieke

Even voorstellen: Annemieke van Dam

06 november 2023
Leestijd: 2 min.

Mensen die geïnteresseerd zijn in een product van Metalura en contact zoeken of een aanvraag doen op de website, krijgen vaak als eerste contact met de afdeling telemarketing, zowel per telefoon als per email. Daar werken Annemieke van Dam en Sharona Wilhelm. Beiden hebben hun een eigen expertise, maar ze helpen elkaar en kunnen elkaar ook vervangen als dat nodig is.

Contact met klanten
Annemieke werkt twee jaar voor Metalura. Ze is gespecialiseerd in de productgroep balkonbeglazing. “Wat ik erg leuk vind is het contact met klanten. Het verschil kunnen maken voor mensen en uitleg kunnen geven over de producten van Metalura. Soms heb je vaker en meer contact met klanten. Dan zie je ook dat er afspraken uit voortkomen of dat ze voor een product van Metalura hebben gekozen en dat is dan wel heel erg leuk. We werken als team ook nauw samen met de projectadviseurs. Ons uitgangspunt is altijd dat klanten tevreden zijn. Dat begint bij ons en dat wordt dan voortgezet bij de adviseur en uiteindelijk bij de productie en montage.”

We denken altijd met klanten mee. Ook als ze een traject moeten doorlopen, bijvoorbeeld met een VvE

Metalura_Annemieke_1KL

Meedenken
“We proberen altijd met de mensen die wij spreken mee te denken in de mogelijkheden die er zijn. Vaak is dat bij balkonbeglazing wat minder dan bij een tuinkamer, vanwege regelgeving en richtlijnen van een VvE. Maar ik krijg ook wel eens vragen, zoals ‘Ik woon op de dertigste verdieping, is balkonbeglazing dan mogelijk?’. ‘En waar moet ik dan rekening mee houden?’. We denken altijd met klanten mee. Ook als ze een traject moeten doorlopen, bijvoorbeeld met een VvE.”

Annemieke geeft dan advies hoe ze dat moeten aanpakken en stuurt via de email de benodigde informatie toe. Als klanten een afspraak hebben, dan hebben ze van Annemieke of Sharona voorafgaand al de benodigde informatie ontvangen en weten ze waar ze aan toe zijn. “Dan gaat de projectadviseur daarna met hen in gesprek over de wensen en kijkt hij verder mee naar de mogelijkheden.”

Samenwerking
“Als we een vraag krijgen van een klant waarbij ik er niet uitkom, is er de samenwerking met de projectadviseurs. We zijn hierin heel open en transparant over aan de telefoon. Dan zeg ik: ‘Dit is echt een vraag voor een projectadviseurs, ik kom er bij u op terug.’ Dan vraag ik de projectadviseurs hoe zij er tegenaan kijken, wat er mogelijk is. Dan neem ik weer contact op met de klant voor het antwoord. De mensen ervaren het als prettig dat we het contact onderhouden. Als er online een brochure is aangevraagd, krijgen ze snel terugkoppeling. We streven ernaar om snel contact te leggen en in beeld te krijgen wat klanten willen en wanneer ze dit willen.”

Metalura-campagne-augustus-balkonbeglazing-blok-03
Steel-ART-campagne-mei-pinkstershow-Metalura-blok-01

Openheid
“Wat me bij Metalura aanspreekt is de openheid, er wordt altijd met je meegedacht. Wat we voor de klanten doen, geldt ook voor de collega’s onderling. Ze zijn flexibel, luisteren naar elkaar en denken met elkaar mee. Er is variatie in het werk en er zijn ook veel mogelijkheden om door te groeien. Bij Metalura willen ze hierin ook echt met je meedenken.”
 

inspiratie-lookbook

Bekijk de projecten
In ons lookbook

Bekijk het lookbook

Privacy Settings